24 april 2006

Bruid onder de pleisters nadat paard op hol sloeg

Tracy Gibling zal zich haar huwelijk ongetwijfeld anders voorgesteld hebben. De 31-jarige bruid was samen met haar vader David per koets op weg naar de plechtigheid toen het noodlot toesloeg. Hun paard sloeg op hol en rukte zich los van het rijtuig, waardoor beiden stuurloos maar razendsnel op een druk kruispunt afstormden.

Tracy besefte het gevaar en sprong samen met haar vader uit de rijdende koets. "We reden recht op een drukke weg af die vaak gebruikt wordt door bussen. We moesten dus zo snel mogelijk uit die spookkoets. Ik sleurde mijn vader recht en samen waagden we de sprong", aldus de moedige bruid.

Pleisters
Tracy kwam er met een paar snijwonden vanaf. Volgeplakt met pleisters arriveerde ze uiteindelijk twintig minuten te laat op haar huwelijk. "Mijn eigen trouw missen? Voor geen geld ter wereld!", riep de bruid nog nahijgend van de emoties uit.

Voor David eindigde het avontuur met een gescheurde milt en lever in het ziekenhuis. "Op dat moment wist ik niet hoe erg hij er aan toe was, ik dacht dat hij enkel in shock was", vertelde Tracy. "Hij stond erop dat het huwelijk gewoon doorging. Hij wou onze dag niet verpesten en dat zal ik nooit vergeten. Van feesten kwam er echter niet veel meer in huis, we maakten ons allemaal veel te veel zorgen om hem." Na drie dagen observatie mocht de kersverse schoonvader het hospitaal verlaten.

Geen opmerkingen: