03 april 2006

Vrouw vindt slang in broccoli

Een Engelse vrouw vond een slang in de broccoli. Het grijs met zwarte reptiel lag gekruld rond de groente.

Aan de Britse roddelkrant The Sun vertelde ze dat ze de 30 cm lange slang ontdekte toen ze de broccoli uit de boodschappentas wilde halen. "Zijn ogen openden en zijn tongetje kwam in en uit. Ik trilde over mijn hele lichaam en was doodsbang. Ik kon zelfs mijn hart voelen kloppen! Alleen een kopje thee kon me tot rust brengen."

De vrouw diende een klacht in bij de winkel waar ze de groente en de ongewenste compagnon kocht. Ze kreeg een verontschuldiging en een vergoeding van ongeveer 70 euro. Maar dat vindt ze niet genoeg en eist dan ook meer compensatie. De firmadirectie heeft een onderzoek opgestart om uit te zoeken hoe de slang bij de broccoli, afkomstig uit Spanje, is terecht gekomen. "Het is uiteraard niet de bedoeling dat dit opnieuw gebeurt. Onze leverancies zullen daartoe hun kwaliteitstesten bekijken en aanpassen."

De slang is intussen bij een dierenarts. Volgens experten gaat het om de niet-giftige hoefijzerslang. De slang bijt wel, daarmee de vorm van een hoefijzer achterlatend, maar is in principe dus niet schadelijk voor de mens.

Geen opmerkingen: