20 september 2006

Man bijt panda

Een dronken Chinese toerist heeft dinsdag zijn tanden in een panda gezet na een meningsverschil met het dier over een knuffel. Kort voor zijn bezoek aan de Peking Zoo had de man, Zhang Xinyan, een paar glaasjes te veel gedronken. Eenmaal in de dierentuin zag hij de slapende panda Gu Gu en kreeg hij plots de behoefte het dier aan te raken. Hij klom in het pandaverblijf en probeerde Gu Gu een knuffel te geven.

De panda schrok wakker en beet Zhang in zijn been. Hierna schopte Zhang Gu Gu, beet het dier hem in zijn andere been en ontstond een gevecht waarbij de man de panda in zijn rug beet. Man en dier werden uit elkaar gehaald door de panda met een waterstraal onder controle te krijgen.

"Zijn huid was nogal dik", was het droge commentaar van Zhang vanuit zijn ziekenhuisbed. "Ik had ze wel eens op televisie gezien en ze leken goed met mensen overweg te kunnen. Nooit werd erbij gezegd dat ze mensen zouden bijten. Ik wou de panda alleen maar aanraken. Ik was behoorlijk duizelig door het bier. Ik kan me niet veel herinneren."

Een woordvoerster van de Peking Zoo liet weten dat de man niet aangeklaagd zal worden. "Met Gu Gu gaat het prima en Zhang moet al genoeg doorstaan.

Geen opmerkingen: