23 maart 2007

Chinese kat kan eigen naam uitspreken

Een Chinese man kan zijn kat haar eigen naam laten uitspreken. Telkens als zijn 2-jarige kat Agui bang is, spreekt ze haar naam uit. "Vorig jaar stak ik haar in bad en was ze bang van het water. Na enkele miauws hoorde ik opeens Agui", vertelt Sun. "Eerst vroeg ik me nog af wat ik hoorde, maar ze bleef haar naam maar zeggen. Het was echt heel duidelijk en ze klonk als een kind. Sinds dan spreekt Agui telkens haar naam uit als ze bang is."

Stress
Het dierenziekenhuis van Fangzhuang heeft de kat gefilmd terwijl ze in bad moest en dus voortdurend haar naam uitsprak. Een woordvoerder van het ziekenhuis had een verklaring voor de sprekende kat. "Door voortdurend haar naam te horen, kwam de kat onder stress. Daarom spreekt ze haar naam in bepaalde stresssituaties ook uit. Als haar baasje de kat systematisch zou trainen, zou de kat zelfs nog meer Chinese woorden kunnen uitspreken."

Geen opmerkingen: