25 september 2008

Buffels redden vrouw van beer

Vijf waterbuffels hebben hun Chinese eigenaar gered van een beer door deze aan te vallen en weg te jagen. Luo Fengju, 55 jaar oud en woonachtig in Chengning town, Yunnan, werd aangevallen door de zwarte beer op de terugweg naar huis met de buffels.

¨Ik was mijn gereedschap aan het verzamelen toen ik plotseling kabaal hoorde. Ik keek omhoog en de beer stond al voor me¨ zo vertelde ze aan de Chuncheng Evening Post. Luo vertelt dat de beer uithaalde naar haar gezicht en haar tegen de grond sloeg. Ze probeerde weg te kruipen terwijl ze om hulp riep ¨maar de beer kwam naar me toe rennen en greep mijn rechter been. Ik dacht dat ik dood zou gaan.¨

De vijf buffels, die in de buurt graasden, kwamen plotseling aanstormen en vielen de beer aan. ¨De beer liet me los en gromde naar de buffels om ze weg te jagen¨ zei Luo. De buffels vormden een cirkel rond Luo en één van hen stak de beer met zijn hoorns. Zo werd de beer gedwongen om zich terug te trekken.

¨Ik zou niet weten wat er gebeurd zou zijn zonder die vijf. Ik ben 55 jaar oud, hoe zou ik ooit met een beer kunnen vechten?¨

De dorpsbewoners vertellen dat de buffels nog rondom hun bebloede eigenaar stonden toen zij arriveerden. De buffels worden als helden behandeld en krijgen extra eten.

Geen opmerkingen: